Waarom is ie dan precies geen metroidvania? Diegene vraag is zowel intact makkelijk indien intact moeilijk te beantwoorden. Ie makkelijke uitkomst is dat jij te Metroid Dread nauwelijks den vrijheid krijgt wegens op ontdekking te gaan, terwijl dat weliswaar den kern is van ie genre. Jouw speelt weliswaar steeds nieuwe vaardigheden vrij waarmee jij weer sneller, sterker of behendiger wordt, maar er is vrijwel immer slechts één voorrangsweg. Den surplus is noch meer dan ene enorme hoeveelheid zijpaadjes wegens reserve raketten, energiebalkjes plus bommen te verzamelen.
Samensmelting of the woorden
Ie moeilijke uitkomst is dat metroidvania indien genre helemaal noch zo verhelderend te definiëren valt. Den term ge ofschoon is verwarrend. Den naam is ene samensmelting van twee spelreeksen: Metroid plus Castlevania, uiteindelijk te ie leven geroepen waarna Castlevania: Symphony of the Night indien eerste spel te den serie goedje introduceerde diegene mensen voorheen vooral associeerden met Metroid. Ie is dus noch nep er destijds ene nieuwe spel uitkwam diegene half Metroid, half Castlevania wasgoed, waarna iedere spel te dat ontstane genre precies diegene combinatie van spelelementen moest bevatten.
Den term is uiteindelijk niets meer dan ene wijze wegens ene bepaald type spel aan te duiden, zodat iedereen vrijwel weet watten ie is. Ene actiegame waarbij den focus noch vanaf se ligt op ie platformen plus verslaan van vijanden, maar precies op ie verkennen van den omlijning. Den weg voorwaarts ligt waarschijnlijk achter jij, op ene plek waar jij voordien nog noch kon komen. Nu jij op magische wijze ene reserve keer kunt springen, gaat er letterlijk ene verfrissend fragment van den spelwereld voordat jij open.
Ie is aan jou wegens diegene wereld aan den hand van ene steeds complexer wordende wapenkamer aan vaardigheden te leren weten. Ene veel betere term hiervoor is ‘search-action’, maar ‘metroidvania’ heeft nu eenmalig den populariteitswedstrijd gewonnen. Zo schenkkan ie plaatsvinden dat sommige mensen ene Metroid-game nu omschrijven indien metroidvania, terwijl diegene term precies is geboortig van Metroid. Dat is weliswaar ene ietsje ie tegenovergestelde slot.
Den rode Dread
Metroid Dread komt er den eerste twee uur nog welnu mee weg, maar hoe meer gebieden plus vaardigheden jij vrijspeelt, des te zichtbaarder wordt den rode garen diegene strakgespannen wegens den nek van Samus opgejaagd is. Met iedere nieuwe upgrade trotseer jij noch geheel toevallig weer ene ander soort wegversperring waar jij nipt nog geen uitkomst op had. Nu diegene wegversperring is opgeheven, maakt dat den weg ‘vrij’ zoals ene lift, tram of teleporteermachine diegene jij wending ene volgend of precies vorig landstreek dwingt.
Overheen den volgorde of wijze waarop jij dat doet, heb jij weinig totdat niets te zeggen, want via ene omweg kom jij er simpelweg noch. Wie den stoute schoenen aantrekt plus zelf op avontuur gaat, stuit ge maar op wegafzettingen. Metroid Dread is te diegene zin eenrichtingsverkeer, zij ie met intact veel kronkels plus omleidingen. Jouw vindt ontzettend veel upgrades, maar van zoeken is nauwelijks sprake.
Metroid Dread is daardoor voordien verstikkend dan benauwend. Ie zorgt er helaas zowel voordat dat jij nooit nuchter affiniteit krijgt met ofschoon diegene nieuwe vaardigheden. Den ene is nog flitsender dan den andere, maar voordat jij er wasgoed plus welnu aan gewoon bent geraakt, zijn zij alweer overbodig of onzinnig werd, omdat den volgende vaardigheid zichzelf heeft aangediend. Zo’n opzet dicteert dat alle gaten plus kieren te den omlijning schielijk iedereen geblokkeerd wordt ingevolge precies dat ene waar jij diegene nieuwe volume voordat hebt gevonden, dan welnu nog moeten vinden.
Indien ie metroidvaniagenre ene ontdekkingsreis is, dan moeten jij Metroid Dread meer zien indien ene georganiseerde verlof. Is dat dan zo hevig? Absoluut noch, ’t is hier fantasties, maar ene metroidvania moeten jij ie noch willen vermeld. Misschien voordien ene Metroid-like? Of wasgoed ie nou Metroid-lite?
Elke zaterdag verschijnt er ene katern op Gamer.nl diegene (veelal) ingaat op actuele gebeurtenissen. Lees zowel:
Te ene domme gamereeks indien Uncharted past ene domme actiefilm 23 oktober 2021 08:10
Urenlang spelen zonder resultaten: ene zoektocht zoals dopamine? 16 oktober 2021 08:10
Den uitgelezene voetbalgame van dit schooljaar is… PES 2021! 09 oktober 2021 08:10
Castlevania: Requiem of the Dream 02 oktober 2021 08:10
Geen spel geven mij zoveel voldoening indien ene metroidvania 25 september 2021 08:09