Deathloop maakt van herhaling een deugd


Ik zit te ene tijdlus gevangen dit najaar. Spoed elke dag lijkt op den voorgaande: ik rol uit bloembed, schrijf overheen games achter mijn laptop te den woonkamer, stortbad tussendoor, train te den sportschool, werkgelegenheid mijn avondeten zoals hierbinnen, ontspan met ene spel of filmrolletje plus stap weer te bloembed. Den volgende dag begint ie riedeltje weer, ad infinitum. Den enige verandering den afgelopen weken is dat ik noch meer zoals den sportschool vermag.

Deathloop

Noch ge speel ik den titelrol te mijn inherent Groundhog Day; ie voelt zowel nog ooit indien ene voortzetting op ene slaapverwekkende filmrolletje waar ik vroeger nu te schitterde. Dit najaar is namelijk ene kopie van den vorige: netwerk indien vorig schooljaar zijn er maatregelen getroffen wegens ie coronavirus tegen te gaan plus den druk op den zorg uit te permitteren nemen. Ik begrijp dat wij iedereen onzerzijds liefste beentje voordat willen zetwerk wegens te promoten, maar daarom hoornschoen ik ie nog noch wieg te vinden.

Te 2020 waren lockdowns nog uniek, verrassend plus synoniem; dit najaar voelt ie indien ene uiterst frustrerende herhalingsoefening zonder dezelfde stapel op vooruitgang diegene mij er vorig schooljaar doorheen hielp. Den koek is op plus ik snak zoals iets dat te den buurt komt van mijn oude leventje.

Deathloop

Desoriënterend

Waar diegene heruitzending mij den strot uit komt te ie werkelijke leven, daarheen genoot ik er des te meer van te Deathloop. Den marketing van den spel zorgde ervoor dat ik ie spel gedurende lancering oversloeg – zowel dat wasgoed ene herhalingsoefening: ik had welnu even toereikend nieuwtjes overheen den vele trailers schrijven – maar uit verveling kocht ik Deathloop afgelopen november alsnog.

Mijn eerste uurtjes te den spel waren desoriënterend. Deathloop heeft ene vrij uniek uitgangspunt, waarin jou dezelfde dag telkens herhaalt totdat jou acht verschillende kopstukken op ie schiereiland Blackreef te één dag weet wegens te leggen. Elke dag bestaat uit viertal dagdelen plus den spelwereld is opgedeeld te viertal locaties – jou bezoekt er één vanaf dagdeel. Nep dat noch verwarrend toereikend is, gooit Deathloop jou meteen te ie diepe zonder duidelijke uitleg plus moeten jou tussen den dagdelen voort ene spoed ondoorgrondelijk spijskaart zien te ontcijferen.

Hoewel den eerste twee uren van Deathloop daardoor kunnen wegdrijven, vermoeden ik dat ie ene bewuste voorkeur wasgoed van ontwikkelaar Arkane wegens ie zo verwarrend mogelijk te maken. Na dit ‘intro’ begint ie spel den regels duidelijker uit te leggen plus ontvang jou zowel handvatten wegens jou verblijf ene stuk prettiger te maken. Diegene handvatten zijn uit speciale krachten diegene jou vrijspeelt voort bovengenoemde kopstukken te mollen, alsook ene veelkleurig spul waarmee jou diegene krachten plus gevonden wapens kunt infusen, wegens zij mee te kunnen nemen zoals den volgende ‘loop’. 

Waar diegene heruitzending mij den strot uit komt te ie werkelijke leven, daarheen genoot ik er des te meer van te Deathloop.

Deathloop

Noch te uitvallen moordmachine

Jij leert spelenderwijs den speciale regels diegene geldt op Blackreef plus gaat daardoor steeds kundiger te werkgelegenheid. Waar jou te ie start ie intu hebt dat jou met erwten op vijanden schiet, groei jou hierbinnen den kortste wenden uit totdat ene noch te uitvallen moordmachine. Mee omdat jou jou wapenkamer aan wapens plus krachten bijschaaft, maar vooral zowel omdat jou den spelwereld indien jou zak leert weten.

Ik heb nu vaker schrijven overheen ie genot dat ik kras uit ie ‘inherent maken’ van ene spelwereld – ie steeds huis doorzien van den verschillende routes plus locaties hierbinnen ene spel – plus Deathloop trekt dit voort zoals ie uiterste. Er zijn namelijk maar viertal locaties plus voort ie concept van den spel visite jou diegene steeds maar weer weer. Op diegene wijze leer jou den veiligste routes uit jou hoofdeinde, waardoor jou jou steeds sneller plus zekerder verplaatst.

Zo kom jou uiteindelijk zowel achter den locaties waar den acht kopstukken zichzelf schuilhouden, plus begint den route diegene jou moeten afleggen voordat den ‘perfecte loop’ zichzelf steeds duidelijker uit te tekenen. Dat den spel uiteindelijk den waan van vrijheid laat zeildoeken plus jou nu dit kennisoverdracht via doelgerichte missies kunt achterhalen, doet watten mij betreft weinig uit aan den voldoening diegene jou haalt uit dit veranderingsproces.

Deathloop

Deathloop

Deathloop

Zo rende ik aan ie start van den spel indien ene kip zonder kop ene waardig landhuis hierbinnen waar ene vitaal feest worden gehouden, waardoor ik beschoten worden voort tientallen vijanden plus mijn mikpunt met kalmaan kon weggaan. Tegen ie einde van Deathloop wasgoed ik op den hoogte van ene stiekeme route via ene spelonk zoals den kelder van datzelfde landhuis, kende ik den favoriete rietje van mijn mikpunt wegens hem op den dansvloer te lokken plus schoot ik hem zonder problemen aan flarden, wegens weer even geruisloos den uitbraak te te zetwerk. Op dat soort momenten waan jou jou ene virtuele god.

Lang toereikend

Heruitzending te games vermag vervelen plus ontgoochelen, maar Deathloop tweedehands ie kloppend te zijn voordeel wegens ene boeiende ervaring te creëren diegene werkelijk met geen ander spel is te vergelijken. Daarbij zag ik hierbinnen ene uur of achttien den aftiteling overheen ie scherm wentelen; precies lang toereikend wegens mij noch te irriteren aan den constante heruitzending. Dat vermag ik van ie dagelijks leven nu helaas noch zeggen.

Deathloop is verkrijgbaar voordat PlayStation 5 plus pc. Lees hier den Gamer.nl-recensie.


  • Spelunky 2 is ie onmogelijke voortzetting op ene perfecte spel 03 januari 2021 09:01


  • Half Life: Alyx

    Half-Life: Alyx is alles dat virtual reality dit schooljaar nodig had 02 januari 2021 09:01


  • fit ring adventure

    Stadionring Getraind Adventure motiveert mij wegens immer te blijven bewegen 01 januari 2021 10:01


  • Hades plus Spiritfarer brengen twee doodsaaie genres totdat leven 01 januari 2021 09:01


  • Astro's Playroom

    Astro’s Playroom verheft Sony zoals ie niveau van Nintendo 31 december 2020 10:12



Inspiratiebron

Plaats een reactie

ajax-loader